piątek, 6 stycznia 2023

Bieg zaliczony


 Przed biegiem przez 3 godziny wydawałem numery startowe. Z mojej setki numerów chyba 11 nie zostało odebranych. Organizator Biegu Trzech Króli nie umieścił informacji o zniżce dla biegaczy na wpisowe w XXV PITS. (przynajmniej ja nie zauważyłem) Natomiast oferta jest cały czas aktualna :) Jeśli ktoś biegł/szedł w Wapnie, to będzie miał zniżkę. Sam bieg nie poszedł mi najlepiej, 1:01:41, to nie jest wymarzony czas. Planowałem pobiec 10 km poniżej godziny :) Za rok będzie lepiej :) Trochę przeszkadzał śnieg z deszczem. Jednak najbardziej zaważył brak treningu. Nie trenujesz, nie licz na wyniki. W szachach jest tak samo. Ja nie biegłem w tym biegu, żeby coś wygrać. Teoretycznie wystarcza mi bieganie koło domu. Za stary jestem, żeby mnie wzruszył medal, koszulka, czy kubek. Najważniejsze jest, że coś się dzieje, że wiele osób się motywuje właśnie przez obserwację innych. 
Powiatowy Indywidualny Turniej Szachowy (PITS) też ma motywować ludzi do aktywności (w tym wypadku umysłowej). Wiadomo, że kandydatów do zwycięstwa należy szukać wśród utytułowanych, utalentowanych i bardzo ambitnych szachistów. Jednak obecność większej liczby zawodników zawsze jest dla wielu dodatkowym bodźcem. W małym turnieju słabszy szachista szybko zostanie "zepchnięty" na dół tabeli. Gdy szachistów jest dużo, to dłużej może walczyć o dobre miejsce. Sukcesem może stać się wyprzedzenie kolegi bądź koleżanki w klasyfikacji końcowej.
Niewątpliwie łatwiej jest zacząć biegać, niż zacząć grać w szachy. Chociaż nie dla wszystkich. Ja do biegu zapisałem się bardzo wcześnie, żeby płacić mniejsze wpisowe. Zachęcam również szachistów chcących zagrać w Wapnie, aby zaczęli się wcześniej zapisywać. Do dzisiaj oficjalnie zapisał się tylko jeden chętny szachista. Do 5.  marca jest naprawdę niskie (jak na takie turnieje) wpisowe na PITS. Oczywiście dla samych zawodów lepiej jest, gdy zawodnicy zapłacą więcej, bo będzie większy fundusz. Jednak dla organizatora lepiej jest, gdy widzi, że jest zainteresowanie imprezą. Gdy widać zainteresowanie imprezą, to łatwiej jest również rozmawiać z potencjalnymi sponsorami (bo będzie się komu zareklamować). Dlatego zachęcam szachistów do zapisywania się na turniej :) Teoretycznie do turnieju (3.05.) jeszcze daleko ale trochę atrakcji będzie i pewne limity (łącznie 250 miejsc w obu turniejach) też będą :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z motyką na słońce, czyli podsumowanie XXV PITS

  "Zabierać się za coś, czego nie jest się w stanie zrobić". W grudniu ubiegłego roku sędziowałem trzy bardzo duże turnieje szacho...