niedziela, 30 kwietnia 2023

3! ... try it! (spróbuj)

 

29. kwietnia zagrałem na turnieju w Żninie. Jestem już podstarzałym amatorem i wolno myślę. Zdarzyło mi się zagrać partię z bardzo silnym juniorem. Mogę się mylić co do pozycji czarnego króla (mógł być na e7), ale i tak pozycja jest lepsza dla czarnych. Przegrałem ostatecznie tę partię, ale myślę, że fakt wytrzymania tylu posunięć z tak silnym zawodnikiem już powinien być dla mnie satysfakcją. Każdy jest do ogrania, a cieszyć się można nawet przegraną partią. 
Pojechałem do Żnina właśnie po to, by "werbować" chętnych do udziału w PITS. Kilku było zainteresowanych. Było już pisane o "kiju i marchewce". Zostały trzy dni. Jeśli, w którymś z turniejów liczba zawodników na liście startowej przekroczy 100, to opłata startowa ... w tym turnieju wzrośnie o 100%
___
Kacper (i Karol) Kacprzak przed chwilą zapisali się na PITS, zatem będzie można z nimi zagrać. Lista startowa (w A i B) jeszcze otwarta i cały czas ZAPRASZAMY!
___
Nie chcę mnożyć wpisów, więc dopiszę tutaj. Dostałem dzisiaj "tajemniczy" e-mail prawdopodobnie z Norwegii od entuzjasty szachów, który chciałby zagrać, ale ... jeszcze trenuje i wspomniał o kamiennych pucharach ... Ja bym musiał zacząć cały wątek o tych pucharach kamiennych :) W tym roku miało być 8, później po negocjacjach zszedłem do 6. Jakie negocjacje? Rzeźbiarz, który je wykonuje jest również grabarzem i stale nie ma czasu, tzn. groby musi kopać. Takie kopanie jest wyczerpujące i nie ma zmiłuj. Niestety ostatnio miał dużo pracy na cmentarzu i nie może się wyrobić. Tylko nie piszcie, że mogłem wcześniej załatwiać. Negocjacje rozpocząłem w sierpniu 2022 r. Mam nadzieję, że te przynajmniej cztery do wtorku powstaną :) Zastanawiałem się jak je rozdzielić? Doszedłem do wniosku, że zwycięzcy openów na pewno dostaną (to 2), natomiast drugie egzempalarze dostaną albo najlepsza kobieta w openie, albo najlepszy junior (zależy, kto będzie wyżej). Dla lepszej orientacji dodaje zdjęcie z warsztatu.

1 komentarz:

Z motyką na słońce, czyli podsumowanie XXV PITS

  "Zabierać się za coś, czego nie jest się w stanie zrobić". W grudniu ubiegłego roku sędziowałem trzy bardzo duże turnieje szacho...