wtorek, 2 maja 2023

1! ...

 

Wszystko przygotowane? Transport załatwiony? To w oczekiwaniu na dzień jutrzejszy można jeszcze poćwiczyć :) Można się wyciszyć, można poprzednie wpisy na tym blogu poczytać ..., przypomnieć sobie przepisy ...

Najważniejszym jednak przepisem jest gra FAIR PLAY
Jeśli zawodnicy będą grać FAIR PLAY, to nie będzie problemu. Jeśli będzie problem, to trzeba zatrzymać zegar i wezwać sędziego. Oczywiście może z tym być problem. Trzeba pamiętać, że zawodnicy mogą się porozumieć, dogadać samodzielnie. Są wśród zawodników sędziowie, którzy mogą podpowiedzieć rozwiązanie konfliktu, jednak jeśli zawodnicy nie zaakceptują rozwiązania, to trzeba czekać na sędziego. 
Podstawy:
  • gramy jedną ręką (przestawiamy bierki i wciskamy dźwignię zegara);
  • dotknięta bierka "idzie" (o ile jest możliwe wykonanie posunięcia tą bierką);
  • postawiona figura "stoi" (jeśli puścimy figurę i nie jest to nieprawidłowe posunięcie);
  • posunięcie jest zakończone po przełączeniu zegara;
  • wykonanie pierwszego posunięcia nieprawidłowego (tu jest bardzo długi wykaz, generalnie chodzi np. o sytuację, gdy nie zauważyliśmy szacha), to bonifikata 1 minuty dla przeciwnika i tu ... zaczynają się "schody", bo nie mamy aż tylu odpowiednich zegarów [chociaż już więcej, niż w roku ubiegłym];
  • wykonanie drugiego posunięcia nieprawidłowego kończy grę.
Wynik zgłasza sędziemu wygrywający, w przypadku remisu można się dogadać kto. Smartfony, telefony można mieć ze sobą, ale oczywiście nie wolno korzystać w czasie gry i powinny być wyciszone. Kto nie podał swojego numeru, może to zrobić przy weryfikacji na liście startowej. Na podane numery będą wysyłane wiadomości SMS z informacjami dotyczącymi kojarzenia. 
Przypominamy, że w PITS nie opłaca się uzgadniać remisów! Jest to związane ze stosowaną punktacją i punktacją pomocniczą. Za wygraną są 3 punkty, a za remis 1 punkt ale i tak trzy remisy są gorsze od jednej wygranej. Oczywiście czasami remis się zdarzy, to jest sport. Jednak chcemy uniknąć zawierania układów, chcemy promować ambitnych graczy.
_______________________
Tekst i ilustracja powyżej były przygotowane już dużo wcześniej. Jego publikacja miała nastąpić o 9:30. Rano wstałem, popatrzyłem i ... postanowiłem trochę dopisać i opublikować. Otóż zostałem wczoraj wrobiony w "kosmiczną" (obrazek na początku wpisu już też był) aferę. W telegraficznym skrócie - przyszło zgłoszenie od bardzo znanego szachisty, ja dodałem to zgłoszenie i nawet pochwaliłem się tym na FB, kto obserwuje moje działania przy PITS ten wie jak się przykładam i staram, prowadziłem nawet korespondencję z tym niby szachowym celebrytą, nagle okazało się, że przyszedł e-mail z żądaniem usunięcia tego właśnie zgłoszenia, do tego Google oznaczyło ten e-mail jako "podejrzany", postarałem się jednak spróbować wyjaśnić sprawę, gdy okazało się, że to jednak rzeczywiście był "wkręt", wypełniłem żądania tej pokrzywdzonej osoby, sęk w tym, że ta osoba cały czas uważa, że to ja wszystko sfabrykowałem i na jego profilu cały czas jest post, który sugeruje, że jestem "krętaczem" i nie wiadomo co jeszcze "okłamałem" i odradza udział w tym turnieju. Podejrzewam, że pod wpływem tamtej konkretnie dyskusji pojawiły się kolejne fejkowe zgłoszenia np. 
Tym razem nie bluruje nawet adresu oszusta, ponieważ wiem, że to oszust, bo odnalazłem stronę Tomka Jaskółki i skontaktowałem się z nim i potwierdził, że to nie on pisał.
Jakże wielkiego znaczenia nabiera teraz hasło "FAIR PLAY" ...
_
Dzisiaj mam naprawdę dużo pracy, proszę się zatem nie dziwić, że np. nie będę odpowiadał na pytania, nie będę od razu dodawać do list startowych (będę to robić w miarę możliwości). Niewątpliwie poważniej będę traktował osoby, które dodadzą nr tel. i jeszcze dokonają opłaty wpisowego przez zrzutkę, ale nawet jeśli nie dodam do listy dzisiaj, to o ile nie będzie bardzo dużo zgłoszeń, to można przyjechać do Wapna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z motyką na słońce, czyli podsumowanie XXV PITS

  "Zabierać się za coś, czego nie jest się w stanie zrobić". W grudniu ubiegłego roku sędziowałem trzy bardzo duże turnieje szacho...